Jumaat, 11 Januari 2013

 
Petua tradisional berguna x.ye mmg sgt berguna sekalian.

Anak Teruna ku adib sejak mggu lepas cirit-birit, susu pun x minum sgt,ketawa pun x nak sgt, sbb sakit cirit-birit. Kesian sgt, baru je 4 bulan da sakit macam tu. pergi ke klinik mesra di pertam berjumpa doctor hazanath.mmg doctor terkenal dengan Ubat yang beRkesan, cume sygnye bukan klinik panel TM, so kene la bayar dulu. Doktor kate adib dalam proses nak membesar,nak tumbuhh gigi, tu yg macam2 sakit dtg. Doktor says, kene tukar susu, sebelum ni bg adib Enfalac A+, bila cirit birit doktor suruh tukar susu yang ada tanda LF, so doktor siap tulis ,nama susu iaitu similac LF khas utk kembung dan cirit birit..tp sblm adib try, Maknye try susu ni dulu..dan rsnye mak aiiiii manisnyee.

Yang bekas kecik tu RM25.00
 
 Alhamdulillah bagi makan ubat cirit-birit, dan bagi susu ni baik cirit birit dia..So lebih susu tu simpan la, Doktor kate kalau kene kembung dan cirit-birit balik,terus tukar susu ni..mintak2 x kene lagi la..kesian adib..
 
Selesai sakit cirit birit, dia kene selsema dan batuk kahak pulak,,Ya Allah tuhan je tau macam mn ibu ni risau, tgkkan susah adib nak bernafas, sampai rs nak nangis tgk anak, pegi lagi klinik Mesra, doktor bagi ubat batuk, kahak, antibiotik x recommended sbb baby bahaya. Tp sbnrnye ubat batuk pun x bole bagi kl tgk internet la,,da doktor kate ok,bg la mengenangkan kesian dia batuk kuat sangat..ubat selsema doktor x bagi..tp dalam stok ade lagi sbb mase pegi bulan 12, kami ke klinik Wahidah, doktor wahidah bagi, jadi bagi la adib ubat selsema jugak.. hingus dia kl lambat lap je sampai ke bibir..huhuhu....
 
da 2 hari pun x baik sgt, jadi search la kat internet, mcm nk pulihkan baby batuk dan selsema ikut tradisional...tp ye la kan, kita ni ikhtiar, yang lain keje Allah swt. tgk kat internet katenye..
 
1. Kunyit hidup
 
Kunyit hidup ni kita kene asah kat tempat yang kasar contoh lesung batu, dan airnya kita letak di batang hidung anak.
 
 
 
2. Daun sireh
 
Ambil beberapa daun sireh, ambil kapur campurkan, dapatkan air dari kedua2 bahan ni, kemudian letak kat dada baby..
 
 

 
 
3. Daun ketumbit
 
Asalnya aku cari kat internet xde pulak carian daun ketumbit ni bole baikkan batuk dan selesama. tp masa aku kol nenek kat kampung untuk dapatkan daun sireh dan kapur, nenek kate daun ketumbit bole baikkan batuk, sama juga caranya, daun ketumbit dan kapur dilumurkan sekali sampai keluar air, kemudia letak air sebatian tu ke dada baby.daun ni tumbuh melat tapi x pulak jumpa..

Alhamdulillah da cube ketiga2 cara ni, kurang jugak...tp dari masa ke semasa kene pantau jugak anak kita ni....tp yg penting ikhtiar demi anak tersayang

Ya Allah sembuhkanlah anakku dari segala penyakit.
Selamat Mencuba..
 
 

 
 
 
 
 
 

5 ulasan:

  1. aminnn...InshaAllah semoga bb adib sihat2 ja lepas ni...harap sakit dia xseriyes cuma nak menghasilkan imun badan lebih kuat ja mudah2an...

    BalasPadam
  2. Tq Fara..Fara pun jg kesihatan tau ms preggy ni.semoga fara dan baby sehat selalu:)

    BalasPadam
  3. fiza kenapa dah lama xupdate ni? huhuhu...miss u like crazy lah ....haha

    BalasPadam
  4. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    BalasPadam