Rabu, 7 Disember 2011

apabila puasa ganti di hari Rabu

Salam,
selalunya ramai orang nk puasa ganti atau puasa sunat hari Isnin dan Khamis,kenapa pada hari rabu iaitu hari ini aku berpuasa..sbbnye adalah terlebih makan.takut x terlebih makan..mmg takut.contoh hari ni duduk kat kerusi pun da berlapis perut,ngantuk,mcm malas2,smp bos tgk muke pun''fiza esok saya anta awak pergi kursus la,kursus menaiki motor ke tempat kerja''.aku menjawab''bole bos:)..''.hehe bole aje x kesah la ape jenis kursus pun bos, asalkan pinggang x sakit duk kat kerusi je.hehe.
----
Berbalik kepada isu puasa hari ni..kate pelajar praktikal''fiza patut puasa smlm la 10 muharram''..fiza berkata''emmmmm yela..awak puasa smlm?''...pelajar praktikal yg cute''x..''
aikkk x puasa dia..kate kite..hehe.
Jadi azam untuk puasa hari ni untuk ganti puasa dan kuruskan badan supaya esok pegi kursus badan ade la jugak katiing..
Tetapi Azam tersebut bakal berkecai bila mak tanye ''adik nak makan ape malam ni'' aku menjawab''ayam masak asam,suun,sambal udang dan mungkin nasik akan bertambah''.Pengsan la da pindah melaka ni asik makan je.dan untuk menghargai jasa petani2 yg membolehkan aku makan nasikk...tadddaaaa.
Jap baru dpt emaill sbnrnye kursus bukan pasal motor tp pasal Labor Law Practices..bos bos...

2 ulasan: