Selasa, 13 Disember 2011

Sahabat hingga akhirnyaaaa...

Salam,
Sahabat hingga akhirnya..
Pertama berjumpa 9 tahun lepas,tahun 2003,rasa janggal sikit
sbb budak baru foundation semua orang pun kita x kenal. 1st day,2nd
day,3rd day perasan satu kawan yang satu kelas dan duduk apartment
Uniten pun dekat2.bolelah kami menjadi kawan ke kelas dan balik bersama
~~~~
Nik Nur Amalin aka Ayeen
~~~~
Kami sekelas.Foundation Business.naik bas besar nk ke
kelas,turun bas sama,kat Muadzam Shah ni xde ape pun tahun 2003,yang ade
station bas dan kedai mee sup dan goreng pisang.setiap kali kita balik kelas,kita
akan turun di Bandar utk ke gerai kegemaran kawan saya ni iaitu utk makan
kueytiow sup daging bertabur.
~~~~
RM3.50 semangkuk
~~~~
Setahun kita rapat sebagai kawan,satu kelas,satu grup
assignment,satu kelab,kl sorang jadi AJK, sorang lagi pun jadi AJK.sume sama.Tidak
pernah gaduh, tiada sengketa.Bermulalah kita menjadi rapat sebagai kawan baik.
~~~~
Tahun Ijazah bermula,kami menjadi akrab, pelbagai
kesusahan,kegembiraan,kedukaan,dan macam2 kita kongsi bersama.
Dari naik bas, sampai la naik kete MAW 25 aku utk pegi
kemana saje,ayeen ni orgnye sgt la merendah diri, sgtla adil,’’xpe la fiza kita
tong2 la,kita kan selalu pegi mane2 sama2’’tq ayeen.
Da ade kete pun,Lambat jugak pegi kelas, yang selalu dtg
lambat last 1 jam seblum habis kelas,muka ni la,Fiza dan Ayeen,lambat pegi lab
muke ni la..hehe.Tapi bila time ade test atau mid term,ayeen ni orgnye sgt la
terer menghafal,aku ni kl duk menghafal sampai pening pakai stoking segala.tp
ayeen ni suara dia berkumandang menghafal dari malam sampai pagi. Kita amik
test sama2,kl markah siapa lagi tinggi xde perasaan cemburu atau apepun,tp
selalunya markah Ayeen la tinggi.hehe
~~~~
Selama 4 tahun ni menjadi akrab sebagai kawan sahabat baik,
perasaan sayang dan care terhadap Ayeen memang mendalam sebab dia sebagai
sahabat yang kenal rapat aku, ape saje yg x kena dgn aku dia tahu, dan kami
share segalanya.
~~~~
Habis Ijazah.masa ucap selamat tinggal.haiiiii
sedihnya.selama 5 tahun bersama, da x jumpe muke lagi, papa Ayeen sampai
dulu,kate Ayeen pada papa dia’’pa muat ke ni dalam bonet ni sume barang’’.kata
papa Ayeen’’We must know the art of packing’’.Ha sampai hari ni aku gune ayat
tu..:)..da letak semua barang..sebak tu tiba2 datang,dua2 menangis x
henti..sampai kita jumpe lagi.kami peluk erat sambil Ayeen hadiahkan aku coklat
Cadbury...aku lambai sampai la Ayeen klua Gate Apartment Harmoni.Sambil menaip ni teringat dan bole lihat di depan
mata sume keadaan dan memori lalu.
~~~~
Ayeen nikah 2.12.2011,sedih.perasaan ni dtg secara
tiba2.Tapi kawal sampai majlis selesai.cameran dia pulak minta buat
ucapan,,,,oooo x bole,start bergenang.itula perasaan gembira dan tahniah untuk
sahabat baik.
~~~~
Ayeen kau sahabat paling baik aku ada dalam dunia ni dan
harap persahabatan kita kekal hingga ke Akhirnya walaupun telah berkeluarga.Amin
Love u as my ‘U’ companion, Love u as my close and best
friend, Love u as who you are before and now.
Terima Kasih untuk segalanya dan semoga berbahagia hingga
akhir hayat Ayeen..:’’)
Kasik letak gambar sikit
inilah Ayeen dan suami serta saya dan suami.Suami dia ni sgt la baik.fist try pikat Ayeen dihantarnya 2 kotak besar sume barang berwarna pink,dan masak spagetti sotong untuk Ayeen tp kurang garam sikit.hehe.dan lebih hebat hadiahkan kitorg buku teks berharga rm300 rhinggit.tp kitorg byr balik tkt ilmu masuk x masuk sebab serba salah..hehe.but.aku yakin kau org terbaik bole jaga Ayeen.:)
ini pulak kawan Uniten kami :)
ini pula mak dan ayah tiri aku :) mak aku da anggap ayeen macam anak sendiri,mak aku naik pelamin bersalaman dia pun nangis hehe.kate mak aku.''kl ayeen nak makan sambal telur burung puyuh nanti makcik masakkan:)''
satu malam sebelum tu kami menjadi bridesmaid ayeen :)
ini adalah anak hani yang super duper yang didukung oleh suamiku.sabar ye sayang InsyaAllah ade rezeki kita pun ada anak :)
last sekali pengantin lame pun berajat nak naik pelamin lagi..hehe
lastly post manje stunning bride.u look pretty sgt sgt Ayeen with the verry kind husband, daus :)
Semoga semua di atas berkekalan dan bahagia, serta murah rezeki yang penting in hunt of siape pulak nk kawen lepas ni bole la kite sume berjumpe lagi..yehuuuuuu:)

8 ulasan:

  1. wahh ayenn kawan ko ni kan..lame die kwn ngn ko..dah kawen dah die..cantik!

    BalasPadam
  2. haah cantik ja:).engkau pun cantik ms kawen wane merah.kulit flawless gitu..

    BalasPadam
  3. cacamarba aku ada masalah outlook x bole anta email.tension.
    knp kau dtg lambat wedding ayeen!!kan gamba da xde..aisehh

    BalasPadam
  4. fizaaaaa...rindu kt ko! hehehehe..

    BalasPadam
  5. rindu kau jugak fara ada...meh sini aku picit bahu kauuu:)hehe

    BalasPadam
  6. tula fiza...xda orang nk picitkan bahu aku :(

    BalasPadam
  7. minta mr chua picitkan..hehe.eeyyy jap x bole dia nk practice main golf.hehe

    BalasPadam