Jumaat, 13 Januari 2012

Kasih ibu hingga ke Syurga~~

Kasih Ibu bawa ke Syurga.
~~
Suriah Binti Md. Yusoff
~~
Hari ni entry khas untuk ibu
tercinta,kl kat rumah saya panggil ibu saya,emak...kadang2 omak...ade tu
mother...kadang tu nk manje2 sikit panggil omak pi omak di balas ibu ku pada ku
, iccoh pi iccoh :)..
~~
Dalam dunia ni,apa yang paling
aku bersyukur adalah untuk dilahirkan sempurna dan amat dikasihi oleh ibuku yg
tersayang.
~~
Dari kecil hingga tgktn 5 aku duduk dgn nenek Nyonya belah ayah.sbb sekolah rendah hingga sekolah menengah dekat dengan umah nenek, sementara mak kerja dari pagi, kadang sampai malam sebab overtime technician TM,kadang2 aku ckp kat mak 'xpe adik tdo umah nenek,
mak x payah amik esok adik g sekolah sendiri'tp x kire pukul berapa pun mak
balik keje, mak mesti ambil.Pagi2 mak siapkan aku, gosok baju,tudung,carikan
scarf, carikan stokin, mak pun ngntok kadang tu stokin pun lain2 satu stokin
bola, satu stokin sekolah,yela aku sorang abg pulak nenek Kampung @Nenek Inson
yg jaga. tp aku jenis x kesah, sebat je pakai ape pun.Lepas tu dgn laju mak
anta pegi sekolah,bagi duit belanja, rm3.setiap hari.rm3x25 hari=RM75.
Point 1 Kasih Ibu 24 jam
~~
Masa kecik semua budak suke pegi jalan kan...
Dulu kami xde kereta,kl along aku nk main game,mak aku bawakan jugak tiap2 kali dia nak pegi main game setiap sabtu ahad,xde kenderaan, mula2 kitorg naik bas smp bas station, kemudian
kitorg naik beca,RM5.3 orang.Pegi Greatwall.skrg da x popular da Greatwall,skrg
ni Dataran Pahlawan la, Mahkota Parade la Jusco la kan.Dalam mak overtime,ade
duit lebih satu hari tu Sabtu aku darjah 3, mak sewa kereta Iswara wane coklat
rm100 satu hari, bawa kami jalan2 ke Taman Rama-RAMA, Zoo dan macam2 tempat
lagi.
Point 2 Kasih Ibu untuk menggembirakan anak-anak x kira walau sesak mana
pun beliau
~~
Kasih x panjang antara Mak dan Ayah.tp aku sgt bersyukur,sebab kedua2
beri support yg terbaik.Kate org Kedah..A lah..hehe Alhamdulillah,support dari
segi kewangan, kasih sayang, cukup.Amin..kate mereka dulu, emm along mak jaga,
adik ayah jaga..kire adil..hehe tp x hati mereka ni sgt bersatu walau x
bersama,dua2 pun mak ayah jaga walau da berkeluarga lain.
Mak x pernah walau sesaat pun lupe anak2 dia walau ape cara atau dalam keadaan
sekalipun , anak2 adalah keutamaan beliau.
Point 3 Kasih Ibu tidak pernah
berubah dalam ape keadaan pun
~~
Tadika dulu aku x nak pegi sekolah sebab x nak tinggalkan botol
susu,sekali seumur hidup sampai sekarang 26 tahun,,sekali je mak marah aku sbb
x nak pegi sekolah.Menangis nangis menjerit-jerit sedih dan marah’mak x sayang’..Abis
university,naik pentas amik scroll ijazah rasa nak ajak mak sekali. X cukup la
rsnye nak ajak mak sekali,kl bole nak suruh mak yg bagikan scroll ijazah tu
gantikan Yang Berbahagia Datuk Amar Leo Moggie, tp x dpt la kan sebab sebelum kene halau dgn guard baik ikut protocol.hehe.Setiap yang mak cakapkan atau ape yg dia suruh, ade sebabnya semua bukan untuk keburukan tetapi semuanya untuk kebaikan.
Point 4 Kasih Ibu tiada dendam walau anak marahkannya.
~~
Apa saja untuk kalian. Walau mak x cukup makan pakai sekalipun,atau mak terpaksa
cuti atau lambat pegi keje sekalipun, atau mak terpakse jaga korang sakit dan
pergi berubat bila2 pun berubat ke mana pun, Nak makan ape sume mak beli, mak x
kesah. Beruntung dan sangat beruntung untuk ada mak, Alhamdulillah sampai ke
hari ini YaAllah lanjutkanlah usia ibuku kerana ape saje beliau sanggup demi
kebaikan, kesihatan, kebahagiaaan anak-anak. Kita merungut mak suruh buat ni,
mak suruh pegi sini, sana. Tapi Mak aku pernah merungut x?rasanya x pernah.Ya x
pernah..Langsung x pernah mak aku merungut kl minta tolong. Membandingkan diri
aku dan emak, dlm 26 tahun,belum suku, atau belum sikit pun aku dpt menandingi
hebatnya dan sabarnya mak. Pernah x aku merungut.Pernah.Sekarang?..pernah.Kalian...??Hari
ini bolehlah aku duduk dan fikir sejenak ape strategi yg boleh dilakukan untuk
menandingi hebatnya mak dalam isu merungut. Mungkin ayat yg hebat untuk aku adalah ‘Adik tolong mak ini’ aku mesti jawab’Baik’ Adik tolong bawak mak sini’ aku jawab ‘Baik’...InsyaAllah
Point 5 Kasih Ibu tiada rungutan demi anak-anak
~~
Mak..tiada ayat, tiada percakapan yang boleh menandingi hebatnya mak,
@
Point 1 Kasih Ibu 24 jam: Kalau kedai mamak buka 24jam,mak sedia 24jam
untuk anak2.
@
Point 2 Kasih Ibu untuk menggembirakan anak-anak x kira walau sesak mana
pun beliau: Mak nanti kl dapat bonus adik belanja mana je mak nak pegi, mak
cakap je.
@
Point 3 Kasih Ibu tidak pernah berubah dalam ape keadaan pun: Dan kasih
adik pada mak x kan berubah sekalipun walau telah berumah tangga. Lahir-Hidup-Belajar-Kahwin-Anak-
@
Point 4 Kasih Ibu tiada dendam walau anak marahkannya: Adik pun xde dendam kat mak,
yang ade sayang
@
Point 5 Kasih Ibu tiada rungutan demi anak-anak : Rungutan adik hari ini adalah si
kuncat suke tido kat sejadah dgn si sunina suke pancut dalam umah.kucing mak
dua ekor ni adik nak pegi anta kat kedai ikan bakar....hehe..Tiada rungutan mak
untuk ini..x kesah asalkan mak happy :)
@
Point 6 yang tiada kat atas: Kasih Ibu Hingga ke Syurga...Terima Kasih tidak
terhingga Suriah Binti Md. Yusoff. Love You...
emak :)
aku dan emak :)
@@@@@@@@@@@@Sayangilah Ibu anda@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

3 ulasan:

  1. tu la..kasih ibu tiada bandingan..doakan mak aku restu beli evo..kahkahahakah..eh..kemslm mak ko..nnti aku g melaka aku singgah walopn xtau taun bile aku nk pegi..hehehe

    BalasPadam
  2. gerenti mak kau restu...memecut dgn evo 8 bersama min dan baby..hehe.Arr kau ye je nk dtg.xpe nnti ade masa dtg jalan2 k.roger aku..nnti aku kem slmkan, mak aku kenal kau lagi rambut tebal beralun..

    BalasPadam
  3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111




    (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







    Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya dan bagi anda yg ingin seperti saya silahkan hubungi saja MBAH RAWA GUMPALA di 085==316==106==111

    BalasPadam